fredag 1 oktober 2010

Ridlektion hos Pelle o Lisa

Idag åkte Catrin och jag hem till Pelle och Lisa och red lektion för Carro. Sockan gick på släpet som om hade gjort det hur många gånger som helst. När vi kom fram tog vi en snabbfika. Jag fick jättebra små tips av Carro framför allt i tölten kortare tyglar och riktigt rama in henne. Vilken aha upplevelse när hon började tölta fick baken bättre under sig och jättebra takt. Sen fick vi trava och galoppera vilket också gick bra i båda varven. Flera timmar senare var det dags att åka hem, lite orolig för att hon inte skulle gå på vilket jag inte alls behövde oroa mig för. Dimman strulade ett tag och det var som Sockan sa åt henne att gå på nu för jag vill också in och äta lite hö på hemvägen. Det var en stolt matte som kom hem igen.

1 kommentar:

  1. Såg ut som att Sockan gillade att vara på turné. Duktig hon var som klev på transporten så snällt.

    SvaraRadera