lördag 10 december 2011

In Memorian

Sibbe från Hällasjö min första islandshäst som jag ägde åren 90-94 är död. Åsa berättade att hon hade sett honom på en hemsida och när jag gick in där och började läsa om honom, hur duktig han var i både dressyr och hoppning och massor av blågula rosetter blev jag glad för han var duktig i båda grenarna. Jag minns honom också som hästen jag fick många skenturer med för han skulle alltid rädda matte från läskiga saker. Men när jag kom längre ner på sidan så stod det att dom hade sålt honom till en vän som också fick många fina år med honom hade berättat att han hade dött i tarmvred vet inte vilket år för det stod inte ska gå in på WorldFengur senare och se om det står där. Tack för dom 4 åren vi fick tillsammans. Spring på dina gröna ängar.

1 kommentar:

  1. Jag läste ju också om texten när jag letade upp länken åt dig, jag tycker att de har skrivit så fint om honom!
    Det är så klart alltid tråkigt att höra att en gammal vän har gått bort, men det verkar som att han fick ett långt, härligt liv och var mycket uppskattad och älskad, och det är ju verkligen något att vara glad över!
    Han har det nog riktigt fint på de gröna ängarna nu.

    SvaraRadera