måndag 4 april 2011

Rapport från Sigfus Mars månad

Tölten: Tappade lite balansen i tölten, tyckte jag i samband med att jag letat mig fram till passen. Men lossnar igen och fungerar bra i dagsläget. Ska fokusera mer på tölten nu och lite mer ridbarhet så jag kan styra mer över olika situationer som kommer. Traven: Känns ganska bra, många hästar har blivit svagare i traven när underlaget ändras, men hon står sig ganska bra. Galopp: Fort galopp mkt bra, det blir bra om jag får lite bättre koll och ridbarhet på korta galoppen. Passen: Har börjat prova på med den och den överraskade mig, mkt bättre balans än jag trodde i den. Har kvar att testa lite mer tempo och var gränsen går men känns lovande. Form hållning och bärighet: Önskar få lite mer kontroll snart så jag kan styra lite mer, ska jobba med det. Men hon har bra hållning och mkt rörelser. Viljan känns bra . Kropp och hull verkar bra. Övrigt: Hingstfestival räknar med att hon ska kunna delta och det är bra för henne. Jag kommer ha lite mer vikt på henne där. Men om det känns som det kan störa på något sätt inför visning så får vi tänka till lite.

11 kommentarer:

  1. Hej Mite!
    Men det låter väl bra :) Spännande!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är jättekul att passen kommer. Men han är ju jätteduktig så det ska säkert gå bra.

    SvaraRadera
  3. Duktiga sockan! :-)

    SvaraRadera
  4. Ohh så roligt.. Väntar med spänning att se henne på visningen..

    SvaraRadera
  5. Det låter ju toppen!
    Kan inte komma på festivalen dock, men jag är sugen på o åka på visningen :)

    SvaraRadera
  6. Det låter ju bra :)
    Spännande med Hingstfestivalen. Du får se till och filma så vi som inte kan vara där får se i alla fall :)

    SvaraRadera
  7. Ja, den här gången ska jag filma själv

    SvaraRadera
  8. Hittade just din blogg, himla kul att läsa och se att det går bra för er. Det ska bli kul och se vad det blir av din fina Socka, jag ser ju halvbror Tutan mest varje dag och han är himla go.

    Helena (som hade Mósa hos er).

    SvaraRadera
  9. Hej Helena
    Kul att höra av dig har du ny häst eller?

    SvaraRadera
  10. Jepp, en halvsyster till Teitur, 8-årigt fuxsto, hon står på Harby.

    SvaraRadera
  11. Hej Mite,
    det låter lovande, så spännande. Vår rapport var inte riktigt lika positiv, arbetsmoralen är fn inte på topp. Superfin ena dagen, sämre nästa. Har fått equibehandling idag. Vi ses på lördag/Mona

    SvaraRadera