onsdag 27 januari 2010

Igår

Fick äntligen ut en veterinär hon konstaterade samma sak som jag dåliga tarmljud fick 2 kramplösande sprutor och 7 liter ljummet vatten i slang via näsborren fick tillbaka lite mer tarmljud. Hon står nu med Ronja i Sjukhagen och där får hon stå tills allt fungerar som det ska igen fler mål men mindre givor tills magen jobbar som den ska. Så när ni fodrar se till att inte överdriva max 3 kg på morgonen. Jag hinner justera givorna under resten av målen bättre att få mer till kvällsmålet då det dröjer fler timmar till frukost.Leffe står nu och fixar en vattenbar till få se om han blir klar idag. Sockan äter lite bättre idag men inte tillfredställande är i allafall inte lika orolig längre utan nu hoppas jag på bot och bättring.

3 kommentarer:

  1. Härligt att det går åt rätt håll!

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, dramatisk vecka. Skönt att du stod på dig och fick ut en veterinär. Och väldigt härligt att det går åt rätt håll

    SvaraRadera
  3. Anna: ja visst var det bra att vettis kom men jag tycker att hon borde ha tillfrisknat fortare pillar med ensilaget äter morötter och äpplen bra dricker heller inte bra så man är ju fortfarande orolig jag avvaktar någon dag till sen ringer jag nog vettisen igen

    SvaraRadera