tisdag 26 januari 2010

Inget grovfoder

Sockan äter inget grovfoder bara morötter hon fick stå inne i natt igen för när jag kom upp och kvällsfodrade så kom hon inte ner utan låg uppe i (parken). Har bajsat lite och kissat lite. Ringde Finsta igen som tyckte att jag skulle prova med en ny bal så nu sitter jag och väntar på att Kalle ska komma med nya balar, jag vet inte om hon kanske förknippar den här balen som den som hon fick ont i magen av, äter hon inte av det heller så skulle jag ringa Finsta igen så nu håller jag tummarna för att hon ska äta. Har också tagit bort ena tråden vid övergången då stona blir bortjagade när dom vill dricka, orolig att fler ska få kolik.

2 kommentarer:

  1. hoppas det funkar med ny bal!
    kolik pga grovfoder är inte kul, dreyan har haft det så jag blev orolig när jag hörde vad som hänt men eftersom jag inte är där så är det skönt att ha dig på gården som har koll!

    SvaraRadera
  2. Linda: Hon åt inte av det heller. Jag har haft ut veterinär så nu har hon fått kramplösande och vatten genom snoran. Äter fortfarande inte men har fått tillbaks tarmljuden.Och jag tror att börjar hon bara bajsa normalt så kommer nog aptiten tillbaks.

    SvaraRadera